پرتال کلینیک تخصصی دیابت پارسیان
سبد خرید خالی است.

دیابت و سلامت جنسی در مردان

دیابت یکی از عواملی است که بر سلامت جنسی مردان تاثیر میگذارد.همچنین عواملی مانند فشار خون بالا / کلسترول بالا و مصرف دخانیات می توانند بر سلامت جنسی افراد تاثیر گذار باشند. دیابت بر عملکرد عصبی و جریان خون در هر قسمت تاثیر گذار بوده واندامی مانند دستگاه تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد و ناتوانایی های جنسی را به وجود می آورد. مردان دیابتی که کنترل مناسبی بر قندخون خود ندارند، نسبت به مردان غیر دیابتی در معرض مشکلات جنسی بیشتری قرار دارند.

دیابت و ناتوانی جنسی مردان

گرچه مردانی که دیابت خود را تحت کنترل دارند هم می توانند به ناتوانی جنسی دچار شوند ولی این افراد پاسخ سریعتری به درمان این مشکل دارند. یکی از مهمترین علل مشکلات جنسی در مردان دیابتی به دلیل درگیری اعصاب و رگهای خونی می باشد. مشکلات جنسی در بیش از نیمی از مردانی که حدود ۱۰ سال مبتلا به دیابت هستند، بروز می نماید. مطالعات نشان داده است مردانی که همزمان مبتلا به دیابت و ناتوانی جنسی هستند، مستعد ابتلا به عوارض قلبی عروقی نیزمی باشند، زیرا عوامل خطر ناتوانی جنسی مشابه با بیماری انسداد سرخزگها است و همان مشکلی که در کاهش جریان خون در شریان های آلت تناسلی مردان اتفاق می افتد مسبب مسدود شدن شریان های قلب نیز می باشد. مشکلات جنسی دیگر عبارتند از: کاهش میل جنسی ( گاهی به علت افسردگی یا کاهش هورمون تستسترون )، بلوغ زودرس و تاخیر در انزال

راه های پیشگیری :

عوارض و مشکلات جنسی با کنترل مناسب دیابت قابل پیشگیری می باشند، بنابراین مردان مبتلا به باید تاحد امکان قندخون خود را در محدوده طبیعی نگه دارند. همچنین این افراد باید فشارخون و چربی را هم کنترل نمایند.

درمان ناتوانی جنسی مردان دیابتی :

روش های مختلفی در درمان مشکلات جنسی وجود دارد که شامل داروهای خوراکی، عمل جراحی و استفاده از پمپ وکیوم و حلقه انقباضی و کمک گرفتن از مشاور روانشناس می باشد. در صورتیکه به مشکلات جنسی ناشی از دیابت مبتلا هستید حتما با پزشک خود مشورت نمایید. بهتر است بدانید هرچه قندخون شما بیشتر کنترل شود و درمان را سریعتر آغاز نمایید می توانید تا حد زیادی از پیشرفت این مشکلات جلوگیری نمایید.

دیدگاه‌های نوشته

*
*