پرتال کلینیک تخصصی دیابت پارسیان
سبد خرید خالی است.

دیابت و سیکل ماهانه

مراحل مختلف سیکل ماهانه در خانم ها اثرات متفاوتی در سطوح قندخون آنها داشته و این اثرات از شخصی به شخص دیگر و از ماهی تا ماه دیگر متفاوت می باشد. ثبت اعداد قندخون در این دوران در یافتن الگوی تغییرات و کنترل بهتر قند خون مفید می باشد.

سیکل ماهانه چگونه بر سطح قندخون تاثیر می گذارد؟

پاسخ قطعی به این سوال در هر یک از ما متفاوت می باشد. برخی از خانم ها افزایش قندخون را در چند روز قبل از این دوره گزارش می نمایند، اما برخی دیگر با افت قندخون مواجه می شوند. بنابراین بهترین راه کار، کسب آمادگی لازم جهت رویارویی با هر یک از این رویدادهای غیر منتظره می باشد.

چرا قندخون قبل از سیکل ماهانه و در طی این دوران بالا می رود؟

قبل و در طی سیکل ماهانه ، تغییر در سطوح هورمون های استروژن و پروژسترون، سبب مقاومت اندکی نسبت به انسولین در بدن شده که به دنبال آن برای چند روز افزایش و سپس افت قند خون روی می دهد. برخی خانم ها در طی سیکل ماهانه تغییرات ثابتی را تجربه می نمایند، در حالیکه در برخی دیگر این تغییرات از ماهی به ماه دیگر متفاوت می باشد.
در طی این دوران با کنترل روزانه قندخون می توانید از این تغییرات آگاه شوید. اگر شما با افزایش قندخون قبل و حین سیکل ماهانه روبه رو هستید، باید در طی این دوران طبق نظر پزشک میزان تزریق انسولین را افزایش و یا میزان مصرف کربوئیدرات را کاهش دهید.

افزایش اشتها

گاهی اوقات افراد دیابتی افزایش اشتها را قبل از دوره ی سیکل ماهانه تجربه می نمایند. بهتر است در طی این دوران مصرف نان سفید و مواد قندی را کاهش دهید.

دیدگاه‌های نوشته

*
*