پرتال کلینیک تخصصی دیابت پارسیان
سبد خرید خالی است.

ویروس کرونا ، علائم و نحوه انتقال

ویروس-کرونا

ویورس کرونا یک ویروس شایع می باشد که باعث عفونت در بینی، سینوس ها یا بخش فوقانی گلو می شود. این عفونت همچنین می تواند باعث عفونت گوش میانی در کودکان شود. اکثر ویروس های کرونا خطرناک نیستند اما برخی از انواع آن خطرناک می باشند.

ویروس کرونا چیست؟
ویروس کرونا اولین بار در دهه ۱۹۶۰ شناخته شد، اما منبع اصلی تولید این ویروس مشخص نیست. این ویروس می تواند انسان و حیوان را درگیر نماید. اکثر ویروس ها کرو.نا شبیه به ویروس های سرماخوردگی انتقال پیدا می کنند.

روش های انتقال  ویروس کرونا عبارتند از:
سرفه, عطسه ، دست دادن

هر فردی می تواند یکبار در زندگی به ویروس کرونا مبتلا شود و این احتمال در کودکان بیشتر است. در ایالات متحده آمریکا ابتلا به این ویروس معمولا در فصل زمستان می باشد اما ابتلا به آن در هر زمان می تواند اتفاق بیافتد.

علایم ویروس کرونا
علایم شایع ویروس کرونا 
بیشتر علایم ویروس کرونا شبیه سایر عفونت های بخش فوقانی تنفس می باشد شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و گاهی اوقات تب . در اکثر مواقع تشخیص افتراقی عفونت ویروسی با ویروس سرماخوردگی مشکل است.
برای تشخیص عفونت ویروس کرونا تست آزمایشگاهی انجام می شود. این تست ها شامل کشت از گلو و بینی و تست خون می باشد.اگر عفونت کرونا به بخش های پایین تر لوله تنفسی انتشار یابد ( حلق و ریه ها) می تواند منجر به پنومونی خصوصا در افراد سالمند، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا افراد با سیستم ایمنی ضعیف شود.
با ویروس کرونا چه کنیم؟
هیچ واکسنی برای ویروس کرونا وجود ندارد.برای کمک به پیشگیری از عفونت دقیقا همان کارهایی باید انجام شود که برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام می شود:
– شستن دستها با آبگرم و صابون
– دور نگه داشتن دست از چشم ها ، بینی و دهان
– اجتناب از برخورد با افراد مبتلا

 

روش درمان عفونت کرونا مشابه درمان سرماخوردگی می باشد:
-استراحت
-نوشیدن مایعات
-استفاده از داروهای گلودرد و تب
( داروی آسپرین را نباید در کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۹ سال استفاده کرد.)
-دوش آب گرم نیز در تخفیف گلودرد و خارش گلو موثر است.

ترجمه شده از وب سایت webmd

دیدگاه‌های نوشته

*
*